Hoppa över navigation

Pressreleaser

Här hittar du senaste nytt från MAX i Sverige. 

2016-05-21: Max utmanar USA:s hamburgerbransch

I dagarna samlas stora delar av världens, främst den amerikanska, hamburgerbranschen i Chicago för att delta i den stora fastfood-mässan, NRA Show 2016. Genom ett öppet brev i lördagens Chicago Tribune uppmanar Max branschen att påbörja sin klimatomställning och visar att det är en lönsam affär.

2016-05-16: Premiär för Max helt nya restaurangkoncept

Idag klockan 11 öppnas dörrarna till Max vid Ikea i Umeå. Det är hamburgerkedjans första restaurang med ett helt nytt koncept och modellen för framtida Maxrestauranger. Kvalitet och miljö har varit ledord i utvecklingsarbetet med målet att skapa en helt ny restaurangupplevelse. Bakom arkitektur och design står Wingårdhs.

2016-05-11: Världens första vegetariska Max öppnar på Way Out West

Tidigare i år femdubblade Max utbudet av gröna alternativ genom lanseringen av Green-familjen. Nu tar den svenska hamburgerkedjan nästa steg i omställningen mot en mer klimatsmart meny och öppnar en helt vegetarisk (lakto ovo) restaurang på musikfestivalen Way Out West i Göteborg 11-13 augusti. 

2016-05-03: Max hamburgare nyhet på Liseberg 2017

Inför säsongen 2017 byter Liseberg samarbetspartner på parkens hamburgerrestauranger. Ny partner är svenska Max – ett varumärke som har mycket gemensamt med Lisebergs eget.

2016-04-22: Hallon lakrits nytt tillskott i Lyxshake-familjen

Ett tydligt vårtecken är att Max presenterar årets nya Lyxshakesmak. Lyxshake är en av Max absolut mest populära produkter och idag lanseras en helt ny spännande smak som inte liknar någon tidigare – nämligen Hallon lakrits.

2016-04-21: Max är bäst på service

Max är den restaurangkedja som ger bäst service, enligt den årliga mätningen ServiceScore där svenska folket har röstat fram de företag och myndigheter som ger bäst service. Bland 22 olika branscher och 170 företag och myndigheter, korades Max som vinnare av ”bästa service 2016” inom kategorin restaurang. Max slog sina amerikanska branschkollegor, som placerade sig på sista respektive tredje sista plats, med hästlängder.

2016-04-20: Max med från start av den nya ursprungsmärkningen Från Sverige

Idag lanseras symbolen Från Sverige som ska göra det enklare att hitta och välja svenskproducerade råvaror och livsmedel. Max är den enda rikstäckande hamburgerkedjan som bara serverar svenskt kött och ansluter sig direkt till den nya frivilliga ursprungsmärkningen. 

2016-04-07: Max prisas för vegoburgare

Max satsning på vegoburgare har utsetts till ”Årets insats inom hållbart varumärkesbyggande" i Sustainable Brand Index, Skandinaviens största varumärkesundersökning med fokus på hållbarhet. Max forsätter att vara det mest hållbara varumärket i restaurangbranschen.

2016-03-23: Max får beröm för arbete mot antibiotikaresistens

Organisationen Sveriges konsumenter har granskat hur fyra snabbmatskedjor arbetar för minskad antibiotikaanvändning. Den svenska hamburgerkedjan Max utmärkte sig som bäst, medan de andra snabbmatskedjorna får kritik. 

2016-03-22: Svenska Peppy Pals tar plats i Maxboxen

Max inleder ett nytt samarbete med det prisbelönta svenska startup-företaget Peppy Pals. Peppy Pals vill förebygga mobbning och utanförskap genom böcker och digitala spel, där barn på ett lekfullt sätt får lära sig att prata om känslor, empati och samarbete. Från och med nu och fram till i höst kommer Peppy Pals charmiga djurkaraktärer att finnas med i Maxboxen.