Pressreleaser

Här hittar du senaste nytt från MAX i Sverige. 

2021-11-26: På MAX finns Sveriges bästa marknadschef

Maria Ziv, Global CMO på MAX Burgers, utsågs på kvällen den 25 november till Sveriges Bästa Marknadschef. Hon fick både ta emot utmärkelsen totalt sett och i kategorin snabbmat. MAX ambition att vara konsekvent, uthållig och stark i kommunikationen i kombination med en hög kännedom är vinnande faktorer. Att under coronapandemin dessutom ha satsat på nytänkande lösningar för att lösa gästernas behov har bidragit till att stärka varumärkets position.

2021-11-18: Företagen som är bäst på mångfald i Europa – MAX på plats 170 av 850

Financial Times publicerar för tredje året i rad en omfattande undersökning som visar vilka företag som är bäst på mångfald i Europa. Undersökningen innefattar svar från över 100 000 anställda och rankar 850 företag.

2021-11-15: MAX Burgers hållbarhetsrapport 2020: Klimatpåverkan per omsatt krona fortsätter att minska för sjunde året i rad

Den 15 november släpper MAX sin hållbarhetsrapport med en rad insikter och händelser från året. Bland annat har klimatpåverkan fortsatt att minska, alla burgare på menyn går nu att få i en grön tappning och Rättvis Fördelning fortsätter bekämpa fattigdom.

2021-11-09: MAX får pris för att ha stimulerat barns läsglädje

- Tio miljoner böcker har delats ut och satsningen fortsätter

Den 9 november mottar Christoffer Bergfors, vice koncernchef på MAX, ett branschpris från stiftelsen för Grafiska Yrkenas Främjande, GYF, för att ha delat ut miljontals med böcker som tillhörande gåva med barnmåltiden. Priset delas ut varje år till personer som på olika sätt utmärkt sig genom att bidra till den grafiska branschens utveckling.

2021-11-03: MAX öppnar stor restaurang i Sköndal

Historiskt sett har de södra delarna av Stockholm varit lite av en vit fläck på MAX-kartan, men nu när den norrländska burgarkedjan växer ytterligare öppnar man portarna i Sköndal; restaurang 141 i Sverige. Den nybyggda restaurangen ligger i Sköndals nya handelsområde och sysselsätter 70 nya medarbetare från området. Restaurangen har plats för nästan 200 gäster inom- och utomhus.

2021-11-01: Cecilia Taipale värvas av MAX

Efter en lång karriär på byråsidan och sex år på Carat tar Cecilia Taipale för första gången steget till kundsidan. Hon förstärker marknadsteamet på MAX som Head of media and digital marketing på global nivå. Med stor erfarenhet från digitala medier, martech och data passar Cecilia perfekt tajmingmässigt för MAX digitala resa.

2021-10-21: Gästfavoriten Grand Deluxe Crunchy Nacho tillbaka på MAX

Den populära burgaren Grand Deluxe Crunchy Nacho kommer tillbaka till MAX meny. Den här gången går det att kombinera burgaren tillsammans med bland annat jalapeñomajonnäs som dipsås och två Lyxshake; Banana Fudge samt Hjortron. Crunchy Nacho serveras antingen med svenskt nötkött, den växtbaserade burgaren Delifresh Plant Beef eller halloumi.

2021-10-14: MAX först i Europa med ny klimatmärkning på menyn

MAX var första restaurangen i världen med att klimatmärka sin meny år 2008. Idag blir de första företaget utanför USA att anta klimatmärkningen ”Cool Food Meals” som ska göra det lättare för gästerna att välja måltider med låg klimatpåverkan.

2021-09-20: MAX har uppdaterat sin djurvälfärdspolicy för kyckling

MAX har sedan 2019 en djurvälfärdspolicy för kyckling, vilken nyligen har uppdaterats i linje med de beslut företaget har tagit för att målmedvetet arbeta med ökad djurvälfärd för kyckling med en målbild satt till 2026. 

2021-09-15: Svenska konsumenter vill se svenskt kött och kyckling i sina burgare

Så många som nio av tio svenskar föredrar svenskt kött när de väljer mat. Det visar en ny undersökning från Capacent gjord i juni 2021*. MAX är en av få rikstäckande kedjor som endast serverar svenskt nötkött, svensk kyckling och svenskt bacon. Märkningen Från Sverige finns på alla 170 MAX restauranger i Sverige och är en garant för konsumenter som ställer krav på svenskt ursprung.