Max 50 år - Sverige äldsta och mest omtyckta burgarkedja

Max öppnar i InfraCity

Luleå 2010-06-16 00:00 Max Hamburgerrestauranger är den snabbmatskedja som växer snabbast i Sverige. Nu öppnar Max i det expansiva handelsområdet InfraCity, som ligger längs E4:an mellan Arlanda och Stockholm. Området kommer under den närmaste tiden att fördubbla sin handelsyta och finns tillgängligt på båda sidorna om motorvägen.

- Vi är mycket glada och stolta över att Max väljer att öppna i InfraCity. Max är ett starkt varumärke som vi tror kommer passa mycket bra här, säger Thorsten Slytå, Vencom Property Partners.

InfraCity är en komplett affärspark med ett mycket stort utbud av närservice med flera restauranger, ett rikligt butiksutbud, gym, läkare samt ett högklassigt konferenshotell med mässa. InfraCity växer kraftigt och det pågår för närvarande en fördubbling av handelsytan från 30 000 kvm till 65 000 kvm. Dessutom passerar dagligen 76 000 bilar området.

- InfraCity har ett av Storstockholms bästa lägen och det känns mycket bra att vi nu ska öppna där, säger Richard Bergfors, VD på Max.

Etableringen innebär minst 50 nya arbetstillfällen inklusive flera chefspositioner. Restaurangen kommer ha 135 platser, uteservering och drive-in. Restaurangen byggs enligt en ny hustyp som uppfyller Boverkets krav för Miljöklassad Byggnad. Läs mer om Max miljöhus på max.se.

InfraCity förvärvades av Vencom Property Partners i november 2005 tillsammans med fastighetsfonden Orion Capital Managers.

VD, Max Burgers AB