Max VD en av de mäktigaste i Mat-Sverige

Luleå 2012-02-17 00:00 Max VD Richard Bergfors placerar sig på plats 29 på tidningen Restaurangvärldens lista över de 50 mäktigaste i Mat-Sverige 2012. Tidningens slutsats är att snabbt måste inte vara dåligt, och syftar till Max arbete med miljösatsningar och socialt ansvarstagande.

Motiveringen lyder: Vd för växande Max Hamburgerrestauranger som utmanar de internationella snabbmatsjättarna och går i bräschen för miljösatsningar och socialt ansvarstagande i kombination med en hälsosam profil - snabbt måste inte vara dåligt.

- Det var en kul överraskning att finnas med på listan, men det som värmer allra mest är den fina motiveringen som belyser vårt hållbarhetsarbete, säger Richard Bergfors, vd. Det är ett bevis på att våra hållbarhetsprojekt uppskattas, som till exempel att klimatkompensera våra måltider och anställa personer med funktionsnedsättning.

Tidningen Restaurangvärlden rankade Sveriges 50 mäktigaste i Mat-Sverige i årets första nummer. Några andra personer som återfinns på listan är bland annat landsbygdsminister Eskil Erlandsson (plats 1), Eva Östling Ollén på SHR (3), kocken Melker Andersson (16) och DN:s Krogkommission (18).