Max 50 år - Sverige äldsta och mest omtyckta burgarkedja

MAX miljömärkta fisk klar vinnare!

Luleå 2008-11-10 00:00 I finalen av snabbmatstävlingen Klara Färdiga Fisk, som avgjordes på Älvsjömässan den 7 november, tävlade Max med en fiskburgare bestående av bland annat het chipotlesås. Och juryn, med före detta kocklandsslagets lagledare Gert Klötzke som ordförande, var eniga - Max fiskburgare var godas!

- Det känns jätteroligt att vi vinner en fisktävling! Det visar att vi inte bara har de godaste hamburgarna utan även kan konkurrera med fiskburgare, säger Richard Bergfors, VD på Max.

Juryn föll direkt för fiskburgarens smak, som förutom den frasiga fiskfilén, består av en fräsch sötsyrlig lök, chipotlesås, majonnäs, sallad samt Max nyckelhålsmärkta fiberbröd.

Max har alltid arbetat med fokus på smak och kvalitet. Miljö är dessutom något som Max värderar högt. Sedan i våras klimatmärker Max sina produkter samt kompenserar för de utsläpp som maten innebär till 100 procent. Den miljömärkta fisken är en av de produkterna med lägst koldioxidpåverkan och dessutom är fisken MSC-certifierad.

VD, Max Burgers AB