Max startar hamburgerkrig i Nyköping

Max startar hamburgerkrig i Nyköping

Luleå 2006-04-12 00:00 - Norrländska hamburgare ska vinna Nyköpingsborna. Uppstickaren Max har de senaste åren expanderat kraftigt över hela landet. Nu har turen kommit till Nyköping där Max slår upp portarna i slutet av året eller i början av nästa år. Den nya restaurangen kommer att ligga vägg i vägg med McDonald's.

Den nya restaurangen, som kommer att ha 150 sittplatser inomhus, 100 platser utomhus och Drive-in, kommer att ligga i direkt anslutning till McDonald's restaurang på Gumsbacken i Nyköping. Därmed kommer Max på allvar att ta upp kampen om Nyköpingsbornas hjärtan.
- Vi har kommit över ett kanonläge i Nyköping och det känns jättebra att även Nyköpingsborna kommer att få smaka våra prisbelönta hamburgare, säger Richard Bergfors, vd på Max Hamburgerrestauranger.

Max är nybliven tvåa på den svenska hamburgermarknaden och expanderar kraftigt i hela landet. Under 2006 har man hittills öppnat 3 restauranger och ska öppna ytterligare 5-7 i år, bland annat i Uppsala, Helsingborg, Kristianstad, Växjö, Trollhättan och Stockholm. Inom 3 år räknar Max med att ha gått från dagens 44 restauranger till 70.