Max expanderar i Öresundsregionen

Luleå 2012-10-25 00:00 I dag är det invigning av Skandinaviens främsta shoppingcenter Emporia och Max Hamburgerrestauranger slår därmed upp portarna till sin tionde restaurang i Skåne, den tredje med placering i Malmö.

- Det här är en spännande tid då vi expanderar i Öresundsregionen med både nyöppning i Malmö och etablering i Danmark. Etableringen i Emporia skapar även 50 nya arbetstillfällen i området, säger Richard Bergfors, vd Max.

Max nya restaurang återfinns i shoppingcentrets food court, kommer att ha XX sittplatser och vara utrustad med expresskassor som möjliggör för gästerna att snabbt och smidigt lägga beställningar direkt till köket.

Idag lanseras även den senaste Grand de Luxe burgaren BBQ Dream, en premiumhamburgare med BBQ-sås, friterade lökringar och bacon. Max hamburgerrestauranger har vunnit flera smaktester och lägger stort vikt vid bra råvaror och att laga maten på beställning. Årligen anordnar Max smaktävlingen Hamburger-SM där Johan Olsson från Malmö var en av årets finalister.

- Vi vill vara en självklar del av besöket på Emporia och kommer att bjuda gästerna på en smakupplevelse baserad på svenskt nötkött, goda råvaror och inspiration från olika kök, säger Richard Bergfors, vd Max.

I mars 2013 öppnar Max även sin första restaurang i Danmark. Den kommer att ligga belägen på Gammeltorv, Strøget i Köpenhamn och är den första av flera som planeras i Danmark.

Adress: Emporia Shoppingcenter, Hyllie Stationsväg 22 215 32 Malmö