MAX 50 år - Sverige äldsta och mest omtyckta burgarkedja

MAX koras som ledande inom hållbarhet och service

Luleå 2018-04-27 08:00 (Uppdaterad 2018-08-27 17:26) I april har MAX fått ta emot en rad fina utmärkelser: ”Sveriges grönaste varumärke” från Differ, branschbäst inom hållbarhet från Sustainable Brand Index och ännu en gång framröstade som vinnare för ”bästa service” inom restaurangbranschen i mätningen gjord av Service Score.  

För tionde året genomfördes den rikstäckande undersökningen Sveriges Grönaste Varumärke av konsultföretaget Differ och över tusen respondenter mellan 15-75 år utvärderade hur gröna (miljövänliga) de upplever olika varumärken är. Kategorin Snabbmat introducerades 2009 och MAX har varit kategorivinnare sedan dess.

Sustainable Brand Index listar Sveriges mest hållbara varumärken utifrån en konsumentundersökning med 16 600 svarande. MAX tar plats 19 av 326 undersökta företag och kniper därmed första platsen inom kategori Snabbmat för det åttonde året i rad. Det nästbästa varumärket i kategorin kom på plats 71. 

MAX korades också som bäst på service i restaurangkategorin när ServiceScore mätte kundupplevelsen hos över 170 svenska företag, myndigheter och organisationer. Det är sjunde året som ServiceScore genomförs och det är femte gången Max står som vinnare. Drygt 3 000 svenska konsumenter svaradepå frågor om hur servicen och kundbemötandet fungerar.