MAX fortsätter satsa i Skåne – öppnar sin trettonde restaurang

Stockholm 2018-06-13 09:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:31) Nästan på dagen 50 år efter att den första MAX-restaurangen någonsin öppnade slår MAX upp dörrarna till sin nya restaurang i Lockarp, i ordningen den 118:e i Sverige.

- MAX i Lockarp blir vår andra nyöppnade restaurang i Skåne på bara ett halvår, så den här öppningen känns extra rolig, säger Christoffer Bergfors, vice VD och Sverigechef på MAX Burgers. "50-åringen från Norrbotten", som vi lite skämtsamt brukar kalla oss själva nu, känner sig väldigt välkommen här i Skåne, det är vi så glada och tacksamma för, fortsätter Christoffer Bergfors.

Restaurangen blir ett starkt komplement till övrigt matutbud i området.  MAX kan från och med 14 juni erbjuda klimatpositiva* burgare, något de är först i världen med. De är också den enda rikstäckande burgarkedjan som bara använder kött, bacon och kyckling från Sverige.

- MAX vinner smaktest efter smaktest. Av alla stora burgarkedjor visar undersökningar att vi har Sveriges nöjdaste gäster och de godaste burgarna. Jag vet att våra medarbetare i Lockarp är taggade att fortsätta servera supernöjda gäster, precis som i resten av Sverige, säger Christoffer Bergfors.

Restaurangen i Lockarp ligger invid E6:an vilket gör den smidig för både hungriga förbipasserande liksom boende i området att nå. Det finns plats för 137 sittande gäster inne och på uteserveringen finns det ytterligare 120 platser. Restaurangen är försedd med åtta Expresskassor för snabb och smidig beställning och betalning. Restaurangen är dessutom utrustad med drive-in service, bilparkering och handikappanpassad parkeringsplats. 70 personer har anställts till personalstyrkan. Restaurangen är designad efter det nya restaurangkoncept MAX har tagit fram tillsammans med svenska arkitektbyrån Wingårdhs.

Restaurangen invigs onsdag den 13 juni kl. 10.00 med en öppningsceremoni. Richard Bergfors, VD på MAX Burgers, och Christoffer Bergfors, vice VD och Sverigechef på MAX Burgers, inviger restaurangen tillsammans med Pehr Andersson, näringslivsdirektör Malmö Stad. Därefter öppnar restaurangchef Robert Filote tillsammans med personal upp dörrarna och välkomnar in alla hungriga gäster.

Öppettider:
Söndag – torsdag: kl. 09:00 – 02:00
Fredag – lördag: kl. 09:00 – 05:00
Adress: Lockarp, Firmagatan 1, 213 76 Malmö

För mer information kontakta gärna:
Lovisa Haeger
lovisa.haeger@max.se

*du kan läsa mer om klimatpositiv på www.max.se