Max vinner utmärkelse för bästa service 2017

Stockholm 2017-04-27 09:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:31)

Max är ännu en gång framröstad som vinnare för ”bästa service” inom restaurangbranschen.  Över 3000 personer har betygsatt sina serviceupplevelser i mätningen ServiceScore. 170 företag, myndigheter och organisationer inom 22 kategorier omfattas av undersökningen.

– Att Max röstas fram av svenska folket som bäst på service visar att det arbete vi gör och den omtanke vi visar våra gäster märks och uppskattas. Det betyder oerhört mycket för oss. Jag vill rikta ett stort tack till våra 4500 medarbetare runt om i Sverige och alla våra gäster, säger Christoffer Bergfors, Sverigechef för Max Hamburgare.

Det är sjätte året som ServiceScore genomförs och det är fjärde gången Max står som vinnare. Espresso House och Pressbyrån var liksom förra året nominerade i samma kategori.

Max arbetar kontinuerligt för ett bra gästbemötande, där god service innefattar allt från personligt bemötande till smidig beställning samt totalupplevelsen i restaurangerna. Som en del i det ständiga arbetet genomförs service- och ledarskapsutbildningar för medarbetarna. Max har även utvecklat olika digitala lösningar för att underlätta gästens beställning. Expresskassor i restaurangerna förenklar gästens beställning och i appen kan gästen göra sin beställning och betalning redan på väg till restaurangen. Max erbjuder även beställning, betalning och hemkörning av måltider genom olika leverantörer.

Hösten 2016 genomförde Max en framgångsrik rekryteringskampanj som också prisades för dess inkluderande och positiva kommunikation.