Nu kan fler få Sveriges godaste burgare direkt hem

Stockholm 2017-05-02 10:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:31) Under maj månad utökar Max tjänsten med hemkörning av Sveriges godaste burgare. Via Foodoras, UberEATS och Hungrig.se's appar kommer möjligheten finnas till att beställa, betala och få leverans direkt hem till dörren i 16 städer runt om i Sverige. Som en självklar del av Max hållbarhetsarbete klimatkompenserar Max hemkörningen.

Hemleveranser av restaurangmat har exploderat under det senaste året. Allt fler väljer att beställa hem mat direkt från restaurangerna. Sedan 2008 har man kunnat beställa hemleveranser från Max och intresset har vuxit det senaste året. Därför väljer Max nu att samarbeta med fler aktörer och utöka möjligheten till hemkörning i fler städer. Max blir den första rikstäckande hamburgerkedjan att erbjuda hemleveranser i de största svenska städerna.

– Vi vet att våra gäster vill ha möjlighet att få våra burgare hemlevererade. Vi ser också att våra gäster är snabba att ta till sig nya möjligheter som tekniken erbjuder. Idag beställer en stor andel av våra gäster sin mat via vår app eller våra expresskassor, berättar Christoffer Bergfors, Sverigechef Max Hamburgare. Att erbjuda hemkörning är ett bra sätt att göra oss mer tillgängliga för våra gäster.

Från och med mitten av maj och löpande framåt kommer tjänsten att beställa burgare för hemkörning utökas och finnas tillgänglig i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Luleå, Umeå, Karlstad, Västerås, Norrköping, Linköping, Växjö, Jönköping, Helsingborg, Lund, Visby och Nyköping. Beställning och betalning sker via leverantörernas appar och information finns även på Max webbplats. 

– Självklart kommer vi att klimatkompensera för hemkörningens klimatpåverkan, även om en stor del av leveranserna sker med cykel. Att kompensera från jord till gästens bord är en del av vår affärsmodell, säger Christoffer Bergfors.

För mer information:
Marita Wengelin, PR-chef Max
press@max.se
+46 (0)72-516 03 16