Max 50 år - Sverige äldsta och mest omtyckta burgarkedja

Idag öppnar Max på terminal 5, Arlanda

Luleå 2012-02-09 00:00 Max fortsätter växa på Arlanda. Idag öppnar man upp vid ankomsthallen på terminal 5. Samarbetet sker, liksom restaurangen på terminal 4, med franchisetagaren HMS HOST. Denna gång blir det ett nytt expresskoncept med endast fyra ståplatser.

- Det känns jättebra att öppna upp på Arlanda igen, det är en fantastisk atmosfär och en stor möjlighet för personer från världens hörn att upptäcka våra goda hamburgare, säger Richard Bergfors, VD på Max.

Restaurangen ligger i anslutning till ankomsthallen på terminal 5 och är en ny design med ett expresskoncept. Franchisetagaren HMS Host har i anställt 30 nya medarbetare till starten i början av februari.

- Vår första etablering av Max på Arlanda har varit mycket lyckad och det är med glädje vi nu äntligen får slå upp dörrarna till vår andra restaurang. Vi har rekryterat ett riktigt bra team medarbetare som ska se till att vi blir ett bra komplement på terminalen, säger Angela Larzon, General Manager på HMS HOST.

Under 2012 uppskattas drygt 19 miljoner personer från världens alla hörn passera terminal 5. Max restaurang på terminal 4 öppnade 2007 och är tillsammans med de nya de enda två Max-restaurangerna i Sverige som bedrivs genom franchise. Den stora efterfrågan av klimatsmarta alternativ ses som en viktig anledning för att expandera vidare.

VD, Max Burgers AB