MAX 50 år - Sverige äldsta och mest omtyckta burgarkedja

Bara svenskt när Max startar radio

Luleå 2005-11-04 00:00 Svenska favoriter likt Orup, Gyllene Tider och Kent kommer att spelas på den norrländska hamburgerkedjan Max egna radiokanal. Max lanserar en ny webb och en egen radiokanal där VD:n Richard Bergfors kommer att välja musiken tillsammans med en musikredaktör. Radiokanalen är ensam om att bara spela musik på svenska och den kommer att streamas ut till Max restauranger och finnas tillgänglig för alla via max.se.

Nära en miljon svenskar lyssnar på radio via Internet varje vecka (senaste RUAB-mätningen) och 20 procent av all mediekonsumtion sker idag online. Den norrländska hamburgerkedjan Max startar nu en egen radiokanal som kommer att finns tillgänglig för alla via max.se och på restaurangerna. Max VD Richard Bergfors kommer att välja sina egna favoriter till radiokanalen och det blir svensk musik som till exempel Orup, Gyllene Tider och Kent.

- Det är många som brukar fråga efter musiken som vi spelar i våra restauranger och undrar om det går att köpa den någonstans. Därför känns det roligt att kunna erbjuda den till alla gratis via vår hemsida, säger Richard Bergfors, vd för Max Hamburgerrestauranger.

Max inte störst men först


Max var först i Sverige med drive-in och på Gotland öppnade de världens första bike-in. År 2003 var Max först igen, denna gången med en nyckelhålsmärkt produktfamilj som kallas Delifresh. Max var även först med trådlöst Internet på restaurangerna och möjlighet att ladda mobilen på restaurangerna. Och nu är alltså Max först med en egen radiokanal.

Företagskontakt

Richard Bergfors

VD, MAX Burgers AB
Växel: +46 (0)920-890 00

Presskontakt

Alexandra William-Olsson

PR-ansvarig
E-post: Visa e-postadress.
Direkt: +46 (0)8-534 888 94
Mobil: +46 (0)70-656 00 69
Växel: +46 (0)8-660 94 85