Richard och Christoffer Bergfors Norrlands främsta entreprenörer

Luleå 2014-11-13 00:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:33) Max vd Richard Bergfors och vice vd Christoffer Bergfors gick vinnande ur det tuffa startfältet som Norrlands främsta entreprenörer i Ernst & Young:s entreprenörstävling EY Entrepreneur Of The Year. Utnämningen skedde i samband med en galakväll i Örnsköldsvik under onsdagskvällen.

Juryns motivering:
"Bäst, bäst och åter bäst är ett ständigt återkommande betyg när såväl kunder som medarbetare tillfrågas. Entreprenörerna bakom bolaget är vinnarskallar utöver det vanliga och har lyckats expandera verksamheten från Norrbotten till Dubai. Planeten och hållbarheten är i tydligt fokus och det sociala ansvaret imponerar. Jakten på nya marknader fortsätter, enligt ett tydligt och smakligt recept för framgång."

Richard och Christoffer Bergfors kommer att möta fem andra regionvinnare från hela landet i Sverigefinalen i EY Entrepreneur Of The Year i Stockholms stadshus den 29 januari. Den svenska vinnaren får sedan representera Sverige och tävla om titeln World Entrepreneur Of The Year i världsfinalen i Monte Carlo under våren 2015.