På MAX finns Sveriges bästa marknadschef

2021-11-26 08:15 (Uppdaterad 2021-11-26 08:21)

Maria Ziv, Global CMO på MAX Burgers, utsågs på kvällen den 25 november till Sveriges Bästa Marknadschef. Hon fick både ta emot utmärkelsen totalt sett och i kategorin snabbmat. MAX ambition att vara konsekvent, uthållig och stark i kommunikationen i kombination med en hög kännedom är vinnande faktorer. Att under coronapandemin dessutom ha satsat på nytänkande lösningar för att lösa gästernas behov har bidragit till att stärka varumärkets position.

- Jag är helt överväldigad! Det är fantastiskt för MAX att vi får den här responsen. Jag är otroligt stolt över marknadsteamet och det vi har åstadkommit tillsammans med våra byråer under det senaste året. Jag vill också rikta ett stort tack till MAX ägare och ledning som möjliggjort att vi kunnat satsa framåt och fokusera på innovation, trots utmanande tider, säger Maria Ziv.

Motiveringen i sin helhet:

”2021 är det tufft att vara stor och etablerad. När de vanliga konkurrenterna hålls stången står det samtidigt utmanare i kö för att kapa till sig marknadsandelar med nytänk och kategoriöverskridande innovationer. Men Sveriges Bästa Marknadschef vet hur man navigerar i de nya menyerna, den här vinnaren kan maxa marknadsföringen och ser till att kunderna vet var Sveriges godaste burgare serveras. Grattis Maria Ziv, Max!”

Tidningen Resumé utser vinnarna utifrån mätningar som Xtreme Business Insight gör. Utmärkelsen går till de 16 marknadschefer som mest effektivt har lyckats öka kännedomen om det egna varumärket under det gångna året inom sin egen kategori. En marknadschef koras dessutom till Sveriges Bästa Marknadschef alla kategorier. Xtreme mäter vad kunderna föredrar att välja bland de olika varumärkena. I undersökningen vägs också in om det är ett tänkbart val och hur differentierat kunderna upplever varumärket utifrån ett antal olika attribut.

De byråer som MAX samarbetar med är Åkestam Holst NoA, Hear mediebyrå, JMWGolin och under året har ett samarbete påbörjats med Creed Media.