MAX utsedd till Sveriges starkaste varumärke i kategorin snabbmat

2022-09-27 15:50 (Uppdaterad 2022-09-27 15:53)

Återigen sticker MAX ut i Evimetrix Swedish Brand Award undersökning om kännedom och Nöjd Kund Index. I kategorin snabbmat har MAX tagit hem vinsten varje år sedan Evimetrix startade undersökningen 2014.

- Vi känner oss hedrade att för nionde året i rad vinna i kategorin snabbmat. De senaste åren har vi gjort en del förändringar inom både marknadsföring och menyn. Att återigen vinna ser vi som ett kvitto på att våra gäster gillar det vi gör vilket betyder mycket för oss. Nu hoppas vi att det blir ett tionde pris nästa år, säger Maria Ziv som är marknadsdirektör på MAX Burgers.

Evimetrix Swedish Brand Award är en undersökning där ca 5 500 konsumenter får uttala sig om drygt 400 varumärken i 34 branscher. De varumärken som får den högsta kombinationen av kännedom och Nöjd Kund Index tar hem priset i varje kategori.

- Det är en bedrift av MAX att fortsätta ta hem förstapriset i kategorin snabbmat, trots att kategorin ökar i antal kedjor från år till år. Många av snabbmatskedjorna ökar sina Nöjd Kund Index, men ingen når riktigt ända upp till MAX nivå. Det i kombination med riktigt hög kännedom gör att Swedish Brand Award går till MAX för nionde året i rad, säger Peter Wissing, projektledare på Evimetrix.

För mer information kontakta Lovisa Haeger, pressansvarig, MAX Burgers
Mail: lovisa.haeger@max.se