MAX slår upp portarna i Tumba

Stockholm 2021-05-12 09:30

Till den nya MAX-restaurangen i Tumba som har plats för 180 sittande gäster har man anställt 50 nya Maxare. Läget gör det dessutom möjligt för restaurangen att erbjuda flera olika avhämtningsalternativ för gäster som vill beställa burgare men äta hemma, som bilservering, drive-in och avhämtning vid restaurangentrén.

Den nybyggda MAX-restaurangen är belägen intill Tumba Centrum och riksväg 226, ett bra läge för både gäster boende i området och förbipasserande. Den 136:e MAX-restaurangen i Sverige, med 130 platser inomhus och 50 utomhus, ligger inom gångavstånd från centrum och för bilburna gäster finns goda parkeringsmöjligheter och drive in.

- Restaurangen i Tumba är ett perfekt exempel där alla våra nya serveringsalternativ kommer till sin fulla rätt. Gäster som beställer via appen kan till exempel välja att få maten utburen till bordet, bilen eller direkt till entrén, på så vis behöver man inte gå in i restaurangen om man inte vill. Samtidig finns de välkända expresskassorna och drive-in för gäster som vill äta på restaurangen eller helt enkelt ta med maten hem, säger Christoffer Bergfors, vice koncernchef på MAX.

Den vikarierande restaurangchefen Erik Hallin har jobbat på MAX i åtta år och flyttade till Tumba i tidig ålder. För honom är området hemmaplan och han ser fram emot att vara en del av den nya restaurangen och följa sina femtio nya medarbetares utveckling.

- Jag har alltid varit en del av föreningslivet här i Tumba och motiverats av att få människor att växa. Därför känns det extra kul att kunna kombinera det och få bygga ett starkt team med människor här från lokalområdet och samtidigt erbjuda Sveriges godaste burgare till alla gäster som antingen bor här i Tumba eller är förbipasserande, säger Erik Hallin.

MAX nya restaurang i Tumba ligger på Bryggarvägen 3 och invigs den 12 maj klockan 10:00. Restaurangen är öppen mellan 09:00 och 00:00 måndag till torsdag, 09:00 – 02:00 fredag, 10:00 – 02:00 lördag, 10:00 – 00:00 söndag. Öppningsceremonin leds av Richard och Christoffer Bergfors, koncernchef och vice koncernchef. På plats för att klippa bandet tillsammans med bröderna Bergfors finns också vikarierande restaurangchef Erik Hallin och Ebba Östlin Kommunstyrelsens ordförande i Botkyrka.