MAX säger det med musik i stor kampanjsatsning som sponsor till Idol

Stockholm 2020-09-22 13:25 (Uppdaterad 2020-09-23 06:37)

Hur smakar egentligen en burgare från MAX? Den frågan är central i MAX Burgers senaste kampanj signerad Åkestam Holst med start den 23 september. Kampanjen markerar ett tydligt fokus på smaken av Sveriges godaste burgare förmedlat med musik. Kampanjen släpps i samband med att MAX har gått in som huvudsponsor av Idol och är även den första Maria Ziv utför som global marknadschef på MAX.

− Självklart är det jättekul att lansera den första nya kampanjen, men ännu roligare är det att få föra tillbaka lite humor in i reklamblocket som en motpol till en annars ganska sober reklamtrend och en allvarsam samtid. MAX sponsrar Idol, självklart har dessa två älskade varumärken möjlighet att bjuda på lite skratt, säger Maria Ziv, global marknadschef på MAX.

Smak kan vara svårt att sätta ord på. I de tre reklamfilmerna får vi följa hur smaken jämförs med maxade musikupplevelser. I kampanjen skymtar vi också några välkända ansikten från tidigare Idolsäsonger. Vi bjuds på en passionerad duett mellan Sofia Monroy och William Stridh, en glammig tonartshöjning från Renaida och i en storslagen rockballad ser vi Kim Lilja vid en vit flygel.

Burgarna som syns i kampanjen är MAX nya dubbelburgare som också lanseras i restaurangerna den 23 september; Dubbel Frisco och Dubbel Original, med svenskt nötkött eller med växtbaserad Delifresh Plant Beef.

− Vår passion för smak är alltid vägledande och att matcha det med Idol som är aktuellt, lekfullt och har högt underhållningsvärde, lyfter den typ av kommunikation vi har ambitionen att göra. Idol engagerar unga och familjer, två otroligt viktiga målgrupper för MAX ur ett varumärkesperspektiv, fortsätter Maria Ziv.

I januari i år stod det klart att Max valt Åkestam Holst som en ny reklambyråpartner och kampanjen blir den första som kommer ut från samarbetet.

− När Sveriges godaste burgare knackar på dörren vill man inget annat än att sätta tänderna i uppdraget, i dubbel bemärkelse. MAX har skyhöga ambitioner för framtiden och den typen av kunder älskar vi att jobba med. Nu ska vi göra allt vi kan för att hjälpa MAX att nå nya höjder, säger Jessica Morales, ansvarig projektledare och COO på Åkestam Holst NoA.

Kampanjens filmer är regisserade av Robert Jitzmark och producerade av bolaget Camp David. Den integrerade kampanjen lanseras 23 september och löper hela året ut.

För mer information vänligen kontakta: Marita Wengelin, PR- och presschef, 070-365 79 89, marita.wengelin@max.se.

Reinaida, artist och tidigare Idoldeltagare.
T.v. Kim Lilja, artist och tidigare Idoldeltagare.