Information om MAX roll och ansvar i relation till nya coronaviruset (covid-19)

2020-03-12 15:51 (Uppdaterad 2020-03-12 15:55)

Situationen i världen och i vårt närområde med anledning av utbrottet av nya coronaviruset påverkar var och en av oss på olika sätt. Våra tankar går främst till människor som direkt påverkas av sjukdomen covid-19.

På MAX ser vi att vårt ansvar i första hand är att prioritera hälsan hos våra medarbetare och gäster samt att göra vad vi kan för att förhindra fortsatt spridning.

Vi bevakar utvecklingen och följer rekommendationer som utfärdas av Folkhälsomyndigheten och andra myndigheter. Vi har även en pågående dialog med branschorganisationen Visita och vidtar åtgärder i enlighet med Visitas rekommendationer för besöksnäringen.

MAX har de senaste veckorna vidtagit flera försiktighetsåtgärder. Bland annat har vi skärpt och utökat våra rengöringsrutiner ytterligare. Framförallt prioriterar vi rengöringen av kontaktytor såsom Expresskassor, kortterminaler, tillbehörsstationer, dörrhandtag och toaletter.

Vi gör också förberedelser för hur vi snabbt kan hantera en eventuell eskalerande situation och hur vi anpassar vår service och verksamhet därefter. För närvarande håller MAX restauranger öppet som vanligt. Om vi får direktiv från myndigheter eller vi måste göra annan bedömning är vi beredda att vidta andra åtgärder.

Majoriteten av våra restauranger har drive-in och vi kan också erbjuda beställning via MAX mobilapp för avhämtning.  I många städer finns också möjligheten att beställa hem mat via olika leverantörers mobillösningar, se lista här.

Vi tar de utmaningar som utbrottet av nya coronaviruset medför på största allvar och sätter hälsa och säkerhet först. Vi gör vårt yttersta för att ge dig som gäst fortsatt service och servera Sveriges godaste burgare.