MAX öppnar nytt i Kupolen, Borlänge

Stockholm 2021-02-10 10:00 (Uppdaterad 2021-02-10 22:00)

MAX nya restaurang i köpcentrumet Kupolen är den första under 2021 och först ut i en rad av flera planerade öppningar i Sverige, Norge, Danmark och Polen. Den nya restaurangen i Borlänge drivs av MAX-veteranen Maria Lindstedt, som jobbat på familjeföretaget i 17 år.

Under förra året öppnade MAX sju nya restauranger bara i Sverige och man planerar hålla i expansionstakten under nästkommande år. Redan för 20 år sedan öppnades den första restaurangen i Borlänge och nu öppnar MAX en till, den här gången i Kupolen - där det finns flera aktörer verksamma inom snabbmatsegmentet, enligt Christoffer Bergfors, vice koncernchef på MAX, är det bra eftersom man ser sig som en utmanare till de amerikanska kedjorna.

- Det är ett tacksamt uppdrag att öppna nya restauranger i närheten av våra amerikanska konkurrenter eftersom vi har duktiga personer inom företaget och burgaralternativ för alla – oavsett om man vill äta kött eller vegetariskt. Maria Lindstedt som är restaurangchef i Kupolen har lång erfarenhet av att jobba på MAX och det ger oss som utmanare goda förutsättningar att konkurrera om burgarmarknaden i Borlänge, säger Christoffer Bergfors, vice koncernchef på MAX.

Till den nya restaurangen har man rekryterat ungefär 35 personer, främst rör det sig om nyanställda, men några gamla Maxare från den första Borlängerestaurangen följer också med. Och restaurangchefen Maria Lindstedt, ser fram emot att ta tillvara på de erfarenheter hon samlat på sig under åren och bygga ett starkt team.

- Bland det bästa med att jobba på MAX är att få vara med och jobba med alla duktiga ungdomar. Jag drivs mycket av att utveckla mina medarbetare och få dem att våga testa och prova nya saker genom att ge dem ansvar. Sen är det självklart roligt att kunna ge bidra till Borlänges utveckling genom de arbetstillfällen vi skapar, säger Maria.

Den nya restaurangen är av ”in-store”-modell och den första av sitt slag i Dalarna. Den skiljer sig därmed från de traditionella MAX-restaurangerna i och med att den ligger i ett köpcentrum. Utanför finns fem avsatta parkeringsplatser för gäster som vill använda bilservering. Restaurangen ligger på Tjärnavägen 53 i Kupolen, Borlänge och tack vare den egna ingången är den öppen utöver köpcentrumets ordinarie öppettider. Mellan 10:00 och 22:00 söndag till torsdag och mellan 10:00 och 01:00 på fredagar och lördagar.

Invigningen sker den 10 februari klockan 10:00. Öppningsceremonin leds av Richard och Christoffer Bergfors, koncernchef och vice koncernchef. På plats för att klippa bandet tillsammans med bröderna Bergfors finns också restaurangchef Maria Lindstedt och Jan Bohman Kommunstyrelsens ordförande i Borlänge.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Filén, presskontakt, Erik.Filen@max.se