MAX öppnar ny jätterestaurang i Borås

2021-06-09 09:00 (Uppdaterad 2021-06-09 09:00)

Nya MAX i Brämhult blir restaurang nummer 138 i Sverige och har plats för över 200 gäster. Samtidigt har nyöppningen bidragit till att skapa 60 nya arbetstillfällen. Redan 2005 öppnade den första MAX-restaurangen i Borås och när en amerikansk burgarkedja nyligen valde att lägga ner sin verksamhet i staden tog MAX vara på möjligheten att öppna nytt för att kunna erbjuda fler boråsare goda burgare.

Under andra halvåret av 2020 ökade MAX expansionstakten och i snitt öppnar man nästan en ny restaurang i månaden. MAX i Brämhult har etablerats i en befintlig byggnad där och gäster kommer märka att man byggt om och renoverat för att upplevelsen ska gå i linje med kedjans omtyckta koncept.

- Vi har hållit ögonen på Borås-området ett tag nu och när vi såg att det både fanns utrymme och efterfrågan på våra goda burgare så hoppade vi på direkt. Restaurangen ligger i ett utmärkt läge med närhet till bostadsområden, företag och riksväg 40 som är en viktig ådra i Västsveriges vägnät. Självklart finns drive-in och bilservering för gäster som är på genomresa, säger Christoffer Bergfors, vice koncernchef på MAX.

På plats för att servera boråsarna Sveriges godaste burgare finns restaurangchefen Fhilip Skoglund som började sin resa på MAX i Torpavallen Göteborg för fem år sedan och har valt att gå MAX karriärvägar för medarbetare sedan dess.

- Jag motiveras av att se resultat men främst av möjligheten att växa tillsammans med mina medarbetare. Just kulturen kring personlig utveckling är stark på MAX och jag tror att mina tidigare chefer har spelat stor roll för att jag själv satsat på att bli restaurangchef. Nu vill jag vara med och bygga den kulturen ytterligare tillsammans med mina 60 nya kollegor.

På restaurangen finns goda parkeringsmöjligheter för både bilister och cyklister samt drive in. Gäster som inte vill äta i restaurangen kan dessutom beställa via MAX app och sedan få maten utburen direkt till entrén eller bilen. MAX i Brämhult ligger på Källbäckrydsgatan 2 och har öppet 10:00 – 02:00 mellan söndag och torsdag samt mellan 10:00 – 04:00 på fredagar och lördagar (rådande restriktioner på grund av coronapandemin begränsar öppettiderna på kvällarna).

Öppningsceremonin leds av Richard och Christoffer Bergfors, koncernchef och vice koncernchef. På plats för att klippa bandet tillsammans med bröderna Bergfors finns också restaurangchef Fhilip Skoglund och Annette Persson Carlson kommunalråd i Borås.