MAX nya restaurang lägger till vid Lindholmen på Hisingen i Göteborg

2020-09-23 06:01 (Uppdaterad 2020-09-23 06:35)

MAX storsatsning på Västkusten fortsätter och nu öppnar man den senaste restaurangen i ledet om 131 stycken i hela landet. Den nya restaurangen ligger i närheten av både Lindholmen Science Park och Chalmers, två aktörer i området som likt MAX driver hållbar utveckling framåt.

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på MAX, tycker Lindholmen som område står i samklang med MAX som varumärke och ansvarstagande burgarkedja.

- Nyligen öppnade vi i Kungsbacka och nu fortsätter vi vår öppningsturné i Lindholmen, nästa öppning i Göteborg sker dessutom redan nu i oktober. Det är självklart för oss att vara med och satsa på utvecklingen av Lindholmen med nya jobbtillfällen, här satsar man för framtiden och då känns det helrätt för MAX att vara med. Här finns många företag och framåtskridande initiativ som, precis som vi, har en lång historia av att driva hållbarhet och innovation framåt, säger Christoffer Bergfors.

Jesper Sultan är restaurangchef och har jobbat på MAX i cirka sju år. Han är stolt över att vara med och skapa nya jobbtillfällen när arbetsmarknaden är tuff för många.
- Att få vara med och öppna en ny restaurang och där vi sysselsätter 45 Maxare känns grymt roligt, framförallt när situationen på arbetsmarknaden under året har varit besvärlig. Jag är lite av en veteran på MAX och vet att det är lätt att både trivas och utvecklas inom företaget, så jag ser definitivt fram emot att inkludera fler duktiga lokala personer i gemenskapen, säger Jesper.

Den nya restaurangen har plats för 100 gäster inomhus och ytterligare 80 på uteserveringen. Utomhus finns även parkeringsplatser, drive-in och cykelställ. Men fler gäster efterfrågar också alternativa serveringslösningar och det har MAX tagit fasta på.

- Som jag förstått det är vi unika i området med att erbjuda en så stor variation av leveransalternativ. Våra gäster kan till exempel beställa via appen och välja mellan att få burgaren levererad direkt till restaurangens dörr, sin bil eller direkt hem – utan att behöva gå in. Men det går också att beställa via en av åtta expresskassor utom- och inomhus eller som vanligt, direkt i kassan, säger Christoffer Bergfors.

Restaurangen invigs den 23 september klockan 10:00. Öppningsceremonin leds av Richard och Christoffer Bergfors, koncernchef och vice koncernchef. På plats för att klippa bandet tillsammans med bröderna Bergfors finns också restaurangchef Jesper Sultan. Den nya restaurangen ligger på Polstjärnegatan 9A, Göteborg och är öppen mellan 09:00 – 01:00 söndag till torsdag och 09:00 – 03:00 fredag och lördag.

För mer information, vänligen kontakta: Erik Filén, presskontakt, 073-8127821, Erik.Filen@max.se