MAX fyrdubblar gästernas gåvor till förmån till Ukraina och går in som partner med Hela Sverige Skramlar

Stockholm 2022-04-01 07:40 (Uppdaterad 2022-04-05 07:44)

MAX Burgers ägs delvis av stiftelsen Rättvis Fördelning som genom Hela Sverige Skramlar för Ukraina den 2 april donerar en halv miljon kronor. Dessutom inleds en välgörenhetskampanj på MAX alla restauranger där gästers gåvor fyrdubblas av MAX tillsammans med Rättvis Fördelning.

I helgen anordnas den största välgörenhetsgalan hittills till förmån för Ukraina i Sverige på Aviccii Arena. MAX går in som partner genom stiftelsen Rättvis Fördelning och donerar 500 000 kronor.

- För oss är det en självklarhet att fördela pengar till välgörenhet eftersom MAX delvis ägs av stiftelsen Rättvis Fördelning, säger CEO Richard Bergfors. Vi har sedan innan aktiverat våra restauranger i Polen på olika sätt och donerat medel till en polsk organisation som hjälper ukrainska flyktingar. Det här känns som ett naturligt nästa steg i vårt arbete i att hjälpa Ukraina.

Dagen efter galan, den 3 april, kan man som gäst på MAX donera pengar till en insamling till förmån för Ukraina i alla MAX restauranger. Summan som doneras av gästen kommer sedan fyrdubblas av MAX tillsammans med Rättvis Fördelning. För varje krona gäster ger skänker MAX och Rättvis Fördelning tre kronor – en krona ger fyra kronor. Insamlingen på MAX restauranger pågår under hela april.

Galan Hela Sverige Skramlar för Ukraina sänds live på SVT med start klockan 20.00 den 2 april. Alla biljettintäkter går oavkortat till hjälporganisationer. Senast galan hölls 2015 samlade man in 40 miljoner kronor till UNHCR.