MAX dubblar med gröna kampanjburgare

Stockholm 2018-10-18 10:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:31)

Nu lanserar MAX Crunchy Nacho, en Grand Deluxe burgare med ostnachos, salsa och smakrik jalapeñomajonnäs. För första gången erbjuds kampanjburgaren i två gröna varianter, och en med svenskt nötkött. Skiftet ska göra det lättare för gästen att äta mer grönt.

- Vi har den bredaste menyn av gröna måltider av alla burgarkedjor i världen och vårt mål är att 2022 kommer varannan såld måltid vara annat än rött kött. Vi satsar därför på att erbjuda ännu fler smakupplevelser med gröna burgare och dubblar nu för första gången till två supergoda gröna kampanjburgare, säger Christoffer Bergfors, vice VD och Sverigechef på MAX.

Den mexikanskinspirerade burgaren Crunchy Nacho finns som lakto-ovo-vegetariska varianter, en med dubbla halloumiskivor och en veggie burgare, samt ett alternativ med svenskt nötkött. Med fler gröna alternativ på menyn vill MAX hjälpa sina gäster att göra goda klimatsmarta val. MAX har sedan 2008 klimatkompenserat för alla sina utsläpp, och sedan juni i år är hela menyn klimatpositiv.

- Vi vet att våra gäster påverkas i sina val av vad vi väljer att lyfta fram. Med två gröna burgare men bara en köttburgare i kampanjen fortsätter vi att driva på för att förändra normen för vad en riktigt god burgare är. Nu ska det bli spännande att se hur gästen reagerar, säger Kaj Török, Informations- och hållbarhetschef på MAX Burgers.

Crunchy Nacho är en Grand Deluxe burgare och finns på menyn under kampanjperioden 18 oktober 2018 till 16 januari 2019. Alla varianter serveras med rostat sesambröd, MAX egen sweet salsa, smält Cheddarost på ostnachos, het tacokrydda, tomat och krispig isbergssallad, syrlig picklad rödlök och avslutningsvis nyheten jalapeñomajonnäs som sätter extra sting på burgaren. Utöver Crunchy Nachos lanseras Creole fries.

För mer information och intervjuer kontakta:
Lovisa Haeger, PR-specialist
lovisa.haeger@max.se                 
+46 (0)70-588 95 03