Klassisk burgaradress intas äntligen av MAX

2022-09-21 14:20 (Uppdaterad 2022-09-21 14:25)

I december förra året stod det klart att MAX tar över den historiska adressen på Kungsgatan 4. Sedan dess har renoveringen pågått för fullt och idag den 21 september slår flaggskeppet äntligen upp dörrarna för hungriga gäster. Den nya restaurangen blir en fjäder i hatten för den svenska burgarkedjan av flera anledningar, bland annat eftersom adressen tidigare tillhörde Sveriges första McDonalds.

- Äntligen är det dags! Det var en stor dag när vi kunde gå ut med att vi tar över den första McDonalds i Sverige, det är en ännu större dag idag när får välkomna gästerna till vårt nya flaggskepp. Genom restaurangen tar vi nästa steg i vår framåtlutande expansionsstrategi – ett steg närmre att bli världens bästa burgarkedja, säger Richard Bergfors som är koncernchef på MAX Burgers.

I och med öppningen på Kungsgatan får den yngsta brodern Bergfors en mer aktiv roll i bolaget än innan. Wilhelm Bergfors går in som restaurangchef för restaurangen. Efter att ha jobbat extra på MAX sedan ung ålder och heltid sedan tre år tillbaka så har Wilhelm fått det prestigefulla uppdraget att leda driften på MAX Kungsgatan.

- Jag är otroligt stolt över teamet här på Kungsgatan och jag vet att det här kommer bli en succé. Jag har utvecklats väldigt mycket genom mitt arbete på MAX. Jag har fått lära mig vikten av engagemang och får nya perspektiv på livet varje dag genom mitt arbete här, säger Wilhelm Bergfors.

Vad ser du mest fram emot med öppningen?

- Att få forma ett eget ledarskap. Att få skapa en arbetsmiljö där mina kollegor ska trivas, lyfta fram MAX-andan och att göra pappa stolt. Företaget blir också en familj för mig. Det hade varit roligt om pappa fått uppleva mer av min resaoch jag hoppas jag kan leva upp till de krav som finns på en restaurangchef, säger Wilhelm Bergfors.

Restaurangen har öppet söndag till tisdag klockan 10:00 – 01:00, onsdag till torsdag klockan 10:00 – 05:00 och fredag till lördag klockan 10:00 – 06:00. Restaurangen ligger på Kungsgatan 4 vid Stureplan i Stockholm, har 111 sittplatser och ungefär 80 anställda.

Öppningsceremonin sker den 21 september klockan 10:00 och leds av Richard Bergfors och Christoffer Bergfors, koncernchef respektive vice koncernchef. På plats för att klippa bandet tillsammans med Richard och Christoffer finns också restaurangchef Wilhelm Bergfors och Britta Andersson som tillsammans med Curt Bergfors grundade MAX 1968.