Fast Company utser MAX som finalist i 2020 World Changing Ideas Awards

2020-04-29 18:09

MAX Burgers har utsetts som finalist för sin satsning Climate Positive Movement i Fast Companys 2020 World Changing Ideas Awards. MAX har kvalificerat sig som enda svenska finalist i kategorin General Excellence och dessutom i kategorin Corporate Social Responsibility.

- Det känns fantastiskt hedrande att för andra året vara med som finalist och dessutom som enda svenska finalist i General Excellence-kategorin. Vi menar att det största vi kan göra som en liten global aktör är att inspirera andra företag att göra mer. Sedan vår lansering av världens första klimatpositiva meny 2018 har vi arbetat hårt för att starta och driva en rörelse av andra klimatpositiva företag genom att vara ett inspirerande exempel, säger Kaj Török, Informations- och hållbarhetschef på MAX Burgers.

MAX har fungerat som ett inspirerande exempel främst genom att ha många dialoger med andra företag men också för att ha fått internationellt erkännande genom att vinna ett antal priser, inklusive FN:s Global Climate Action Award 2019. På plattformen clipop.org registreras kontinuerligt fler klimatpositiva företag och produkter. Här presenteras också tillvägagångssätt och framtagna kriterier för klimatpositiv.

World Changing Ideas är ett av Fast Companys största årliga utmärkelseprogram och fokuserar på att lyfta fram företag, projekt och koncept som är aktivt engagerade för att göra världen bättre när det gäller klimatkrisen, social orättvisa eller ekonomisk ojämlikhet. En jury från olika branschsektorer väljer vinnare, finalister och hedersomnämnanden baserade på genomförbarhet och påverkan. Med ett mål att främja innovation vill Fast Company uppmärksamma idéer med stor potential och inspirera fler att börja arbeta med att lösa problem som påverkar oss alla.

Länk till den fullständiga listan över finalister i kategorin General Excellence.

Länk till den fullständiga listan över finalister i kategorin Corporate Social Responsibility.

För mer information vänligen kontakta MAX presstjänst.