Cecilia Taipale värvas av MAX

2021-11-01 13:53 (Uppdaterad 2021-11-01 14:00)

Efter en lång karriär på byråsidan och sex år på Carat tar Cecilia Taipale för första gången steget till kundsidan. Hon förstärker marknadsteamet på MAX som Head of media and digital marketing på global nivå. Med stor erfarenhet från digitala medier, martech och data passar Cecilia perfekt tajmingmässigt för MAX digitala resa.

Cecilia Taipale är en av få i branschen med över 20 års erfarenhet av att jobba med digitala medier. Att hon nu hamnar på MAX är ingen slump.

- De senaste åren har fokus skiftat, nu handlar det om att undersöka hur man på bästa sätt kan använda befintliga kunddata i köpt media och där kommer jag kunna bidra med mycket, säger Cecilia Taipale. Jag tror det är perfekt tidpunkt att kombinera den erfarenhet jag besitter med MAX mod och det ska bli otroligt spännande att hänga med på den här utvecklingsresan.

MAX befinner sig i en expansionsfas och har sedan två år utvecklat marknadsavdelningen för en verksamhet på flera marknader. Med sin långa erfarenhet från bland annat display, online video och social inom bolag som H&M, IKEA och Telia har Cecilia en riktning för hur MAX kan ta tillvara sin egen potential.

- Vi ser verkligen fram emot att ha Cecilia på plats hos oss, säger Maria Ziv som är Group CMO på MAX. För oss var det viktigt att hitta någon som kan kombinera mediaköp och datadriven marknadsföring. Cecilia har omfattande erfarenhet från båda områdena och kommer vara med och utveckla bland annat CRM-strategi, kundsegmentering och lojalitetsprogram hos oss.Jag är superstolt att kunna knyta Cecilia med hennes värdefulla kompetens till oss.

Cecilia Taipale börjar sin tjänst på MAX den 8 november.