Burgarlegendaren George Motz lanserar burgare på MAX Medborgarplatsen

2022-05-10 06:00

Under en begränsad tid kommer George Motz specialburgare Green Chile Cheeseburger finnas på MAX Medborgarplatsen i Stockholm. Samarbetet är en förlängning av MAX Burger Talk som gjorde come back efter pandemin under gårdagen.

Från och med den 10 maj klockan 09:00 kommer man kunna köpa George Motz specialburgare Green Chile Cheeseburgare på MAX Medborgarplatsen i Stockholm. Burgaren som är enkel i sitt utförande består av grön chili (Green Chile), emmentalerost, nötkött och Friscobröd. Den mycket ovanliga gröna chilin är en unik produkt som endast finns i New Mexico.

- Motz Green Chile Cheeseburger är ett praktexemplar på en amerikansk lokal hamburgare med den gröna chilin från New Mexico. Det är enkelhet i sin finaste form - nötkött, rostat bröd, grön chili och ost...det är allt. Trots den korta ingredienslistan så skapar kombinationen en extrem smakrikhet. Less is more! Ni måste testa den, säger George Motz om burgaren.

Den unika chilin på burgaren består av handplockad grön chili från New Mexico som är tillagad över öppen eld. Chilin finhackas och blandas med vitlöksalt och limejuice.

- Den speciella gröna chilin från New Mexico har en kryddig smak med en annorlunda typ av hetta. Den är inte skarp – hettan kommer långsamt och smakar mycket mer än annan chili, säger George Motz.

Motz Green Chili Cheeseburger finns endast på MAX Medborgarplatsen i Stockholm under begränsad tid – 10-24 maj eller så långt den gröna chilin räcker. Motz Green Chili Cheeseburger mål med mellan Crispy Fries och mellanläsk kostar 99 kronor och burgaren utan mål kostar 79 kronor.

För mer information kontakta Lovisa Haeger, lovisa.haeger@max.se, presskontakt MAX Burgers AB