Max 50 år - Sverige äldsta och mest omtyckta burgarkedja

Premiär för Max i Köpenhamn

Luleå 2013-02-28 00:00 (Uppdaterad 2013-03-13 08:37) Fredag första mars öppnar Max första restaurangen i Danmark på Gammeltorv vid Strøget i Köpenhamn. Redan från starten blir Maxrestaurangen dessutom nyckelhålsmärkt; den första konceptstyrda restaurangkedjan i Danmark att få den certifieringen.

- Vi öppnar första restaurangen på ett riktigt toppläge och jag är övertygad om att våra hamburgare kommer att bli lika populära i Danmark som de är i Sverige och Norge. Det är också ett bra kvitto på vårt unika hälsoarbete att vi är nyckelhålsmärkta redan från start, säger Richard Bergfors, vd Max.

Restaurangen i Köpenhamn kommer att erbjuda sittplatser både inne och ute. Planen är att på sikt etablera Max som en rikstäckande restaurangkedja.

- Max gör redan Sveriges godaste hamburgare. Nu kommer vi äntligen börja servera dem i Danmark. Max arbete för hälsa och klimatet genom klimatkompensering och klimatmärkning av menyn väcker också stort intresse här, säger Jesper Panduro, vd Max Danmark.

Max i Danmark kommer att drivas av en erfaren trio. Jesper Panduro är en av ägarna till hobbykedjan som bär hans efternamn, Camilla Raffnsøe som haft chefsbefattning på 7-Eleven i Danmark och Michael Raffnsøe, som varit chef på reklambyråerna DDB och Saatchi & Saatchi i Danmark.

Max är Sveriges snabbast växande hamburgerkedja, som idag sysselsätter cirka 3300 personer på 96 restauranger i Sverige och Norge. 2011 öppnades den första restaurangen i Norge och idag finns Max på tre ställen i Osloregionen.

Pressbilder från invigningen med Richard Bergfors och Jesper Panduro kommer att finnas tillgängliga fredag morgon. Vänligen kontakta Cecilia Lago Albright nedan för detta.

VD, Max Burgers AB