Max 50 år - Sverige äldsta och mest omtyckta burgarkedja

Max startar hamburgerkrig i Helsingborg!

Luleå 2006-03-27 00:00 - Flyttar in i McDonald's gamla lokaler. Hamburgerkedjan Max expanderar nu kraftigt i Skåne. Inom kort öppnas en ny restaurang i centrala Helsingborg -symboliskt nog i McDonald´s gamla lokaler. Bara under den närmaste månaden kommer företaget att öppna fyra nya restauranger och fler följer under hösten.

Den nya restaurangen i Helsingborg öppnar i Södercity i McDonald's gamla lokaler och kommer att ha 120 sittplatser. Det är inte första gången som man knuffar ut McDonald's ur restauranglokaler. 1991 lämnade McDonald's Luleå och Umeå och Max flyttade in i lokalerna. Förutom restaurangen i Helsingborg kommer man även att öppna nya restauranger i Kristianstad och Malmö. Nu börjar arbetet med att hitta personal till den nya restaurangen. Restaurangen väntas ge 50 arbetstillfällen.

- Våra restauranger i Skåne går mycket bra och vi satsar därför stort på att expandera i regionen. Att vi nu öppnar den tredje restaurangen i centrala Helsingborg innebär att vi på allvar kan ta upp kampen med McDonald's, säger Richard Bergfors, VD på Max
Hamburgerrestauranger.

Max är nybliven tvåa på den svenska hamburgermarknaden och expanderar kraftigt i hela landet. Under 2006 ska man öppna ytterligare 10-12 nya restauranger, bland annat i Uppsala,
Halmstad, Partille, Linköping, Kristianstad, Växjö, Trollhättan, Haparanda och Stockholm. Under den närmaste månaden kommer fyra nya restauranger att öppnas och inom tre år räknar
Max med att ha gått från dagens 42 restauranger till 70.

VD, Max Burgers AB