Max satsar på Mälarregionen - öppnar i Enköping

Luleå 2009-05-22 00:00 MAX Hamburgerrestauranger är den snabbmatskedja som expanderar snabbast i Sverige. Nu öppnar man äntligen sin första restaurang i Enköping. Efter flera års letande efter lämpligt läge avslöjar det norrländska familjeföretaget sin nästa etablering.

Enköping är en av de mest expansiva städerna i Mälardalen med stora utvecklingsmöjligheter. Etableringen innebär minst 50 nya arbetstillfällen i Enköping inklusive flera chefspositioner. Restaurangen kommer ha 135 platser, uteservering och drive-in.

- Vi är mycket glada och stolta över att Max väljer Enköping för etablering av en ny restaurang. Ytterligare ett starkt varumärke, 50 nya arbetstillfällen och dessutom ett företag med en uttalad miljöprofil, kommer till oss i Enköping, säger Arne Wåhlstedt, Marknadschef Enköping kommun.

- Förutom den goda smaken på vår mat tror jag att allt fler kunder upptäcker den stora valfriheten som finns i våra menyer. Det ska vara både hälsosamt och miljömedvetet att äta på MAX. Nu kommer även Enköpingsborna kunna ta del av vår nya miljöstrategi som går ut på att vi kompenserar restaurangernas koldioxidutsläpp till 100 procent genom ett trädplanteringsprojekt i Afrika.

Max kommer att vara beläget där E 18 möter Riksväg 70.