Max 50 år - Sverige äldsta och mest omtyckta burgarkedja

Max öppnar igen på Midgårdsvägen

Luleå 2009-11-30 00:00 Nu är det klart! Max bygger upp Midgårdsvägen tillsammans med Investment AB Karlsvik. Max Midgårdsvägen var Max första riktiga restaurang och även den restaurangen där Max vd, Richard Bergfors, började sin karriär. Den nya restaurangen beräknas öppna sommaren 2010, nästan 40 år senare än den första öppnade.

Den nya restaurangen blir dubbelt så stor som den tidigare och kommer att ha ca 80 sittplatser, drive-in samt uteservering. Återuppbyggandet inleds i dagarna och beräknas vara klart till sommaren 2010. Designen och inredningen kommer att föra tankarna till Max första riktiga restaurang.

- Max Midgårds är och kommer alltid att vara något speciellt för företaget. Dels för att det är vår första riktiga Maxrestaurang och även min första arbetsplats, säger Richard Bergfors, vd Max Hamburgerrestauranger.

Fakta Max Midgårdsvägen
1971 öppnar Max Midgårdsvägen, den blir företagets första riktiga Maxrestaurang (Gällivare öppnade 1968 men under namnet UNO X-grillen)
Samtidigt som restaurangen öppnar döps kedjan om till Max (efter Curt Bergfors smeknamn)
Sedan öppningar har ca 8 miljoner hamburgare serverats på Max Midgårdsvägen