Max öppnar i expansiva Åre

Luleå 2005-06-28 00:00 Nu är det fastställt att Max kommer att öppna en restaurang i skidmetropolen Åre. Det blir Max första restaurang i Jämtland, med ski-in och extraordinär design.

Inför säsongsstarten öppnar Max sin första restaurang i Jämtland, den 42:a i raden av Maxrestauranger. Restaurangen, som öppnar på torget i Åre, byggs enligt Max nya Expresskoncept. Den kommer även att få en design inspirerad av fjällvärlden. Restaurangen kommer att få känsla av en ?ski-lodge? samt med ski-in, vilket ger gästerna möjlighet att beställa sin mat utan att behöva ta av sig skidorna.

- Det känns väldigt bra att kunna öppna en restaurang i Åre, vår 42:a, eftersom vi tror på en expansion av området. Vi har länge tittat på Åre och nu har vi hittat ett riktigt bra läge mitt på Åre Torg vilket gör att det känns extra roligt att öppna, säger Richard Bergfors, VD för Max Hamburgerrestauranger AB.

Restaurangen beräknas sysselsätta ca 20 personer. Rekryteringen till den nya restaurangen startar omgående och genomförs tillsammans med arbetsförmedlingen.