Max gör rekordår och trotsar konjunkturen

Luleå 2009-01-16 00:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:32)

Max VD: - "Vi gasar vidare och ska anställa minst 300 nya personer!"

Familjeföretaget Max har de senaste åtta åren fyrdubblat sin omsättning och har år efter år redovisat rekordresultat. Och 2008 kunde det inte gå bättre. Omsättningen ökade med 23 procent till 1050 Mkr samtidigt som resultatet ökar med drygt tio procent till 85 Mkr. Och 2009 spås bli ytterligare ett lyckat år, med 4-6 nya restauranger som ska öppnas.

- Det känns mycket bra att vi åter igen gör ett rekordår, såväl med omsättning och resultat. Samtidigt är det roligt att vi inte stannar av utan gasar vidare och öppnar fler restauranger under 2009. Jag räknar med att vi kommer att anställa ca 300 personer i år, säger Richard Bergfors, VD på Max.

Framgångsreceptet tror företaget beror på att man är ensam om att servera svenskt nötkött och svensk kyckling. Samtidigt satsar företaget vidare på smak, kvalitet och nyckelhålsmärkta produkter. Under 2008 valde dessutom Max att koldioxidmärka sina samtliga produkter och kompensera för hela företagets utsläpp genom trädplantering.