Max 50 år - Sverige äldsta och mest omtyckta burgarkedja

Max gäster är nöjdast visar ny undersökning

Luleå 2013-02-06 00:00 För tolfte året i toppar Max rankingen över hamburgerrestaurangerna som har de mest nöjda gästerna. Även bland de som inte äter på Max har företaget det bästa anseendet, visar en färsk undersökning.

- Max har överlägset den största andelen nöjda gäster. Den sannolika förklaringen till vinnarpositionen är de goda hamburgarna, säger Åke Wissing, på Åke Wissing & Co som genomfört undersökningen

I undersökningen har 501 personer fått frågor om Max, Sibylla, Burger King, 7 Eleven, McDonald's och Pressbyrån. Företagen har värderats av samtliga i undersökningen vilket ger ett mått på hur omtyckt företaget är, brand image. Kundnöjdheten baseras på de i undersökningen som uppgett att de är gäster på respektive företag. Max toppar båda listorna med god marginal.

- Inget är så viktigt för Max som nöjda gäster som lämnar våra restauranger mätta efter att ha fått bra service. Resultatet i undersökningen är mycket glädjande, men vi är aldrig helt nöjda. Arbetet för nöjdare kunder pågår ständigt - en burgare i taget, säger Richard Bergfors, vd på Max.

Företag Brand image Kundnöjdhetsindex
Max 34 57