Max 50 år - Sverige äldsta och mest omtyckta burgarkedja

Max först ut att testa marknadsföring via mobilen

Luleå 2006-11-01 00:00 Max Hamburgerrestauranger blir först ut bland snabbmatskedjorna med att testa marknadsföring via mobiltelefon och tjänsten Gratismobilspel. Testkampanjen inleds redan till helgen där Max hoppas nå delvis nya målgrupper.

- Vi tycker att mobilen är en mycket intressant kanal i vår marknadsföringsmix och har goda förhoppningar på kanalen för att nå fram till yngre målgrupper på ett nytt sätt, säger Anders Forssten, marknadschef för Max Hamburgerrestauranger.

I Sverige finns idag närmare 10 miljoner mobiltelefonabonnemang och intresset för mobilen som marknadsföringskanal har aldrig varit större.

- Max uppfattas som utmanaren med godare mat och hälsosamma, nyckelhålsmärkta måltider, och vi arbetar ständigt med att underlätta för våra kunder att välja nyttigare måltidsalternativ. Självklart är det spännande att se om detta går att stärka ytterligare i nya marknadsföringskanaler till nya målgrupper, fortsätter Anders Forssten.

Splashi som levererar lösningen vänder sig till mobiltelefonanvändare och erbjuder gratis spel, även ringsignaler och bilder för nedladdning. I samband med att man spelar får användaren ett kortare reklaminslag innan spelet startar. Spelet är giltigt i 24 timmar därefter kan användaren köpa spelet eller ladda ner ett nytt.

VD, Max Burgers AB