Max Hamburgerrestauranger väljer King som reklambyrå

Luleå 2006-10-16 00:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:33) Max Hamburgerrestauranger tar ytterligare ett nytt grepp i sin varumärkesstrategi genom att inleda samarbete med reklambyrån King. Max har sedan tidigare knutit upp pr-byrån GCI Stockholm och kompletterar nu med en ny samarbetspartner inom marknadsföring.
- Max Hamburgerrestauranger expanderar kraftigt och detta kräver en tydlig och väl genomtänkt marknadskommunikation. King reklambyrå är en utmanarbyrå med hög kreativ kvalité - något som passar oss mycket bra, säger Richard Bergfors, vd på Max Hamburgerrestauranger.

Max satsning på att servera de godaste hamburgarna gjorda på svenskt nötkött och att erbjuda fler hälsosammare måltider är en succé. Försäljningen för 2005 uppgick till 566 miljoner kronor och resultatet för samma år blev 65 miljoner kronor, en ökning med 25 miljoner från föregående år. Max etableringar i södra och västra Sverige fortsätter med nya restauranger i bland annat Växjö och Trollhättan - och målet är att expandera från dagens 48 restauranger till 80.

- Även om vi är på stark frammarsch så har vi inte samma resurser som våra amerikanska konkurrenter, vi måste helt enkelt jobba lite smartare och lite hårdare med en kommunikativ plattform som sticker ut, fortsätter Richard Bergfors.

Max Hamburgerrestauranger fortsätter att satsa på smak och kvalitet genom att erbjuda svenskt nötkött och kyckling, nyckelhålsmärkta måltider samt valfrihet för hälsosammare och godare mat.