Max 50 år - Sverige äldsta och mest omtyckta burgarkedja

Hon blir Max nya marknadschef

Luleå 2013-07-04 09:00 (Uppdaterad 2013-07-04 14:48) Rekryteringsprocessen är nu avslutad och det blir Anette Jannerö som tillträder som Max nya marknadschef i september. Anette har tidigare bland annat arbetat med egna varumärken för Coop och även varit Marketing Director och kommunikationschef för Absolut Vodka. Senast kommer hon från en tjänst som Vice VD/Varumärkesstrateg på Stockholm Design Lab.

– Vi har träffat en mängd oerhört kompetenta kandidater och känner oss mycket nöjda med att ha hittat Anette som både har erfarenheten och personligheten som krävs för jobbet. Vi hälsar henne varmt välkommen, säger Christoffer Bergfors, vice VD Max Hamburgerrestauranger.

Anette har lång erfarenhet från konsumentprodukter och svensk och internationell marknadsföring och kommer ingå i Max ledningsgrupp. Anette kommer ansvara för Max varumärkesstrategi och leda marknadsavdelningens arbete inom reklam, design, PR och sociala medier.

– Det känns otroligt spännande att få vara med och vidareutveckla ett av Sveriges starkaste varumärken både i Sverige och internationellt mot visionen att bli världens bästa hamburgerkedja. Dessutom har Max en företagsfilosofi och moderna värderingar som jag fullt sympatiserar med, säger Anette Jannerö.

Max Hamburgerrestauranger är Sveriges äldsta hamburgerkedja. Sedan starten 1968 har 105 restauranger öppnats. 2011 öppnade Max sin första restaurang utomlands och finns idag på fyra marknader.

Max kommunikationsarbete har tilldelats en rad priser bland annat Guldägg och Spinnguld för ”Momsfilibabba” (2013), Guldägg och Spinnguld för ”MinimizeMe” (2008), Spinnsilver för ”Max maxar miljön i Almedalen” (2010) och ”Max vs Uefa” (2008).