152 tons fettbantning

Luleå 2011-03-04 00:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:32) Under 2011 reducerade Max Hamburgerrestauranger 152 ton fett från sitt sortiment. Detta redovisas i företagets fettbokslut som offentliggörs idag. Max försäljning av nyckelhålsmärkt mat och GI-produkter har ökat med 21 % under 2010.
- Det känns viktigt att våra gäster förstår att man kan äta bra mat snabbt hos oss, säger Richard Bergfors, vd på Max.

Max var först i branschen med fettsnåla produkter såsom nyckelhålsmärkt hamburgare, GI-burgare och en hamburgare helt utan bröd enligt den berömda Atkinson dieten. Utöver detta har valfrihet varit en grundbult i hälsoarbetet där man erbjuder branschens bredaste sortiment av nyttiga tillbehör, t ex minimorötter, sallad och bönsallad. Som gäst kan du även välja ett nyttigare bröd till din hamburgare, såsom rågbröd och GI-bröd. Sedan 2003 har Max redovisat sitt hälsoarbete i ett årligt utkommande fettbokslut.

Ladda ner: Max Fettbokslut för 2010