Max växer i Halmstad - 40 nya jobb utlovas

Max växer i Halmstad - 40 nya jobb utlovas

Luleå 2007-04-18 00:00 Idag är Max Hamburgerrestauranger den kedja som expanderar snabbast på svenska snabbmatsmarknaden. Och Halmstadborna har hittills varit bland de mest frekventa gästerna. Därför kommer nu det glada beskedet att Max öppnar sin andra restaurang i Halmstad, vid Flygstaden, till sommaren. Etableringen innebär minst 40 nya arbetstillfällen.

- Vår första restaurang i Halmstad är mycket uppskattad. Under sommaren är Halmstad dessutom en fantastisk sommarstad varför det känns extra roligt att etableringen sker just i sommar, säger Richard Bergfors, VD på Max Hamburgerrestauranger.

Den nya restaurangen innebär 40 nya arbetstillfällen. I övrigt erbjuds 150 sittplatser inomhus och 60 platser utomhus samt Drive-in. På Max serveras alltid svenskt nötkött och svensk kyckling. Richard Bergfors tror att det i kombination med smak, kvalitet och möjlighet till att välja nyttigare alternativ är en viktig framgångsfaktor. Och Halmstadborna är väl medvetna om sin hälsa.

- Hälsoalternativ är en självklarhet för oss på Max. Med vår andra restaurang blir det ännu lättare för Halmstadborna att äta nyttig snabbmat. Kyckling Delifresh med minimorrötter som tillbehör är den nyckelhålsmärkta storsäljaren i Halmstad, säger Richard Bergfors.

Halmstadbornas 3 nyttigaste favoriter
1. Kyckling Delifresh