Max utmanar McDonalds i Nyköping -Hamburgerkrig vid E4:an

Luleå 2007-02-22 00:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:33) Den 22 februari slår Max upp portarna till Gumsbacken. Det blir den 51:a restaurangen i ordningen sedan starten 1968. Med McDonalds runt hörnet trissas ännu ett hamburgerkrig upp och kampen om nyköpingsborna samt resande på E4:an har börjat!
-Nyköping är rent lägesmässigt en region som passar Max mycket bra. Förutom att E4:an passerar staden har Nyköping växt markant det senaste året, inte minst med internationella förbindelser genom Skavstas flygplats, säger Richard Bergfors, vd för Max Hamburgerrestauranger.

Max fortsätter att satsa på råvaror av hög kvalitet och garanterat svenskt nötkött och svensk kyckling. Expansionen i Nyköping är Max första av tio öppningar under 2007 och kommer att innebära ca 40 nya arbetstillfällen. Att McDonalds ligger runt hörnet ser Max som en utmaning.

-Kampen mot McDonalds om att vinna svenska folkets hjärtan kommer att fortsätta. Vår goda smak och hälsomedvetenhet talar till Max fördel. Då befolkningen i Nyköping har ökat samt att fler företag har etablerat sig det senaste året finns det en stor efterfrågan på nyttigare lunchalternativ som vi kan erbjuda våra gäster, säger Richard Bergfors.

2006 var ett rekordår för Max med 20 % försäljningsökning, historiens bästa resultat samt flest nyöppningar med nio nya restauranger två av dessa var gamla McDonalds som togs över. Under 2007 beräknar Max öppna ytterligare tio restauranger.