Max till Kalmar ger 50 nya arbetstillfällen

Luleå 2009-10-19 00:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:32) MAX Hamburgerrestauranger är den snabbmatskedja som expanderar snabbast i Sverige. Efter flera års letande av lämpligt läge avslöjar det norrländska familjeföretaget sin nästa etablering.
Etableringen innebär cirka 50 nya arbetstillfällen i Kalmar inklusive flera chefspositioner. Restaurangen kommer ha 135 sittplatser inne i restaurangen, en stor uteservering med över 100 sittplatser och drive-in. Restaurangen planeras att öppna under sommaren 2010.

- Förutom den goda smaken på vår mat tror jag att allt fler kunder upptäcker den stora valfriheten som finns i våra menyer. Det ska vara både hälsosamt och miljömedvetet att äta på Max. Nu kommer även Kalmarborna kunna ta del av vår miljöstrategi som går ut på att vi kompenserar restaurangernas koldioxidutsläpp till 100 procent genom ett trädplanteringsprojekt i Afrika, säger Richard Bergfors, VD Max Hamburgerrestauranger.

Den nya restaurangen kommer att ligga i gamla polishuset, mot Norravägen.