Max öppnar på Stavanger

Luleå 2018-02-05 11:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:31) Den 5 februari öppnar MAX Burgers på Stavanger flygplats. Den nya restaurangen är ett steg i MAX fortsatta expansion i Norge och målet att etablera 40-50 restauranger inom tio år. SSP är franchisetagare och ansvarar för restaurangens dagliga drift.

– Vi är jätteglada över att öppna ännu en restaurang i Norge och att kunna erbjuda MAX välsmakande meny till både resenärer och besökare på Sola, Stavangers flygplats. Vi samarbetar sedan tidigare med SSP som franchisetagare på Göteborg Landvetter Airport och vi uppskattar att få bygga vidare på det samarbetet, säger Richard Bergfors, VD.

Restaurangens utformning är framtagen av Wingårdhs arkitekter och går i linje med den skandinaviska stil som genomsyrar samtliga nya MAX restauranger, med öppna ytor och inslag av ljust trä. I restaurangen finns 145 sittplatser till både längre lunchpauser liksom take-away i farten. Via någon av Expresskassorna kan gästerna snabbt och smidigt göra sin beställning och betalning helt digitalt.

– För Sola är det mycket bra att få erbjuda gäster en ny restaurang i ankomstområdet. Vi har letat efter ett koncept som håller hög kvalitet och passar för olika kundgrupper.  Vi tror att MAX Burgers kommer vara mitt i prick, säger Leif Anker Lorentzen, flygplatschef på Avinor.

Helt i linje med Avinors  och SSP:s miljöarbete går MAX Burgers högt satta hållbarhetsmål. SSP är ett av världens ledande restaurangföretag inom resemiljöer med verksamheter på såväl flygplatser som tågstationer.

– Det känns bra att få förtroendet att ansvara för den dagliga driften. Tolv personer har anställts och vi har planer att utvidga personalstyrkan inför sommaren, säger Morten Solberg Nilsen, administrativ direktör SSP Norge.

Öppningen sker den 5 februari, klockan 11.00 med en ceremoni då Richard Bergfors, Morten Solberg Nilsen och Leif Anker Lorentzen närvarar och klipper band. Därefter är både förstagångsresenärer liksom resvana globetrotters varmt välkomna in till MAX nyaste restaurang.

Fakta: Öppettider: måndag till söndag kl. 10 - 22, Adress: Flyplassvegen 230, 4055 Sola