Max öppnar på InfraCity

Max öppnar på InfraCity

Luleå 2012-12-12 00:00 I dag är det dags för Max att öppna sin nya restaurang vid den växande företagsparken InfraCity i Upplands Väsby. Restaurangen, som är en del av Max pågående expansion i Stockholmsområdet, är den första i kommunen och skapar 50 nya arbetstillfällen.

- I takt med att InfraCity blir större växer behovet av bra restauranger. På Max älskar vi hamburgare och är glada att nu kunna erbjuda Sveriges godaste till de som arbetar där, bor i närheten eller passerar förbi, säger Richard Bergfors, vd, Max.

Den nya Maxrestaurangen vid InfraCity är belägen på Breddenvägen 1 och gästerna kan ta del av gratis wifi-uppkoppling är utrustad med expresskassor som möjliggör för gästerna att snabbt och smidigt lägga beställningar direkt till köket. Den finns 122 sittplatser, drive in och lekplatser för barnen. Den nya restaurangen har en ny effektiv värmepumpslösning och taket är täckt av sedum vilka båda innebär flera positiva miljöeffekter.

- Vi letar ständigt efter förbättringsområden för att minska vår klimatpåverkan, inte minst när vi bygger nya restauranger. Sedumtaket är ett av flera exempel på resultatet av detta. Vi klimatmärker även hela vår meny och kompenserar till 100 procent för alla våra utsläpp hela vägen tillbaka till bondgården, säger Richard Bergfors, vd Max.

Max klimatsmarta hamburgare har vunnit flera oberoende smaktester och familjeföretaget är på ständig jakt efter den perfekta burgaren. De senaste 10 åren har även stora hälsoinitiativ tagits för att minska socker och fetthalten i maten. Bland annat har majonnäsens fetthalt sänkts med 60 procent, GI- och Low - Carb-burgare är numera storsäljare på menyn och 2012 var Max först i branschen med att bli certifierade av Nyckelhålet på restaurang.

Öppettider: 10-24 alla dagar