Max öppnar i Köping

Luleå 2012-11-15 00:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:32) Idag slår dörrarna upp till Max första restaurang i Köping. Restaurangen som är belägen vid E18 invigdes under smygpremiären igår kväll av Elisabeth Salomonsson, kommunstyrelsens ordförande tillsammans med lokala företagare. Den nya restaurangen skapar 50 nya jobb i Köping.
- På Max älskar vi hamburgare och både i Sverige och utomlands möts vi av stort intresse för vårt klimatvänliga och hälsosamma utbud. Det känns väldigt roligt att nu även kunna bjuda in invånarna i Köping att hitta sin egen favorit från vår breda meny. säger Richard Bergfors, vd, Max.

Max hamburgare har vunnit flera smaktester och sätter stort vikt vid bra råvaror och att laga maten på beställning. Företaget har även de senaste 10 åren fokuserat på att skapa hälsosamma alternativ på menyn och 2003 lanserades Delifreshsortimentet som ger alla en möjlighet att äta en nyckelhålsmärkt måltid, och den med en särskild diet kan njuta av en GI- eller Low-Carb-burgare. Genom att komponera din hamburgare med olika tillval och dryck finns det över 1000 olika menykombinationer på Max.

- Det är glädjande att Max valt att etablera sig i Köping då den nya restaurangen skapar nya arbetstillfällen. Främst för våra ungdomar innebär detta en ny möjlighet för de som ska ta sitt första steg ut i arbetslivet, säger Elizabeth Salomonsson, kommunstyrelsens ordförande, Köping.

Det var många i Köping som nyfikna på Max och sugna på hamburgare. En vecka innan öppningen valde hundratals Köpingbor att ställa sig i Max virtuella kö till restaurangen på Facebook. Kön hittar du här https://apps.facebook.com/gratisburgareikpg/

Den nya Maxrestaurangen i Köping är belägen på Ringvägen 74 och gästerna kan ta del av gratis wifi-uppkoppling och kaffe på maten. Den finns 122 sittplatser, drive in och för leksugna barn finns det både en lekplats utomhus och en lekdel inomhus samt tv-spel. Max restaurang är utrustad med expresskassor som möjliggör för gästerna att snabbt och smidigt lägga beställningar direkt till köket. Öppettider: 10-24.