Max öppnar första restaurangen i Göteborg

Luleå 2006-04-07 00:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:33) - "Göteburgare" ska vinna kriget om kunderna. Max öppnar på söndag sin första restaurang i Göteborgsområdet. Den första restaurangen öppnar i Partille och inom tre år räknar företaget med att ha etablerat minst sex restauranger i regionen. För att vinna göteborgarnas hjärtan har Max dessutom tagit fram en skräddarsydd lokal hamburgare - "Göteburgare".
Max är nybliven tvåa på den svenska hamburgermarknaden och expanderar kraftigt i hela landet. På flera orter har man etablerat sig i direkt anslutning till McDonald?s restauranger för att på allvar kriga om kunderna. Restaurangen i Partille blir den första att servera den lokalanpassade Göteburgaren. Göteburgaren är en hamburgare med bland annat västkustsallad och Max originaldressing och kommer bara att säljas på Maxrestauranger i regionen.
- Det känns jättekul att vi äntligen kan öppna vår första restaurang i Göteborg. Vi letar nu efter fler attraktiva lägen och räknar med att ha sex restauranger i Göteborgsområdet inom tre år, säger Richard Bergfors, vd på Max Hamburgerrestauranger.

Den nya restaurangen i Partille kommer att ha 150 sittplatser och restaurangen väntas ge 40 arbetstillfällen. Totalt räknar Max med att anställa 300 personer i regionen under en treårsperiod. Under 2006 ska man öppna ytterligare 10-12 nya restauranger, bland annat i Uppsala, Helsingborg, Halmstad, Linköping, Kristianstad, Växjö, Trollhättan, Haparanda och Stockholm. Inom tre år räknar Max med att ha gått från dagens 40 restauranger till 70.