Max öppnar Uppsala nr 4

Luleå 2007-07-05 00:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:33) Länge har det spekulerats i var Max kommer att öppna sin nästa restaurang. Nu står det alltså klart och Uppsala är staden som får en ny Max restaurang till orten - för fjärde gången. Restaurangen ska ligga längst E4: an vid Brillinge och Gränby köpcentrum. Etableringen innebär 60 nya arbetstillfällen, varav flera chefspositioner.

- Detta känns fantastiskt! Uppsalabornas efterfrågan på ytterligare en restaurang har nu hörsammats. Staden är dynamisk och snabbväxande - precis som vi på Max är, säger Richard Bergfors VD på Max Hamburgerrestauranger.

Etableringen kommer att innebära 60 nya arbetstillfällen och rekryteringen sätts strax igång. Restaurangen har 140 sittplatser inomhus och ca 100 utomhus. Dessutom finns det lekplats för barnen och drive-in för de som vill ta med sig maten. Öppning beräknas bli strax före årsskiftet och Max är nu på jakt efter hungriga medarbetare som vill vara med och växa tillsammans med företaget.

- Ja, när vi ska öppna ytterligare en restaurang i Uppsala så krävs det riktigt duktig personal som kan matcha vår kompetenta personal vi har idag. Hos oss får de anställda möjlighet att växa inom företaget, t ex efterlyser vi ca 90 chefer inom fem år, säger Pär Larshans, personalchef på Max Hamburgerrestauranger AB.