Max gör höstlovet till ett läsäventyr

Luleå 2015-10-23 09:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:31)

För andra gången i år delar Max tillsammans med bokförlaget B. Wahlströms ut barnböcker med Maxboxen. Totalt kommer 220 000 böcker att delas ut ihop med barnmenyn med start nu på höstlovet. Ambitionen är att erbjuda fler barn en väg in till läsande.

Läsning öppnar dörrar till helt nya världar där inget är omöjligt. Världar där vi lär oss, utvecklas och kittlar fantasins gränser. Fantasi som i sin tur kan leda till stordåd. Därför delar Max i samarbete med B. Wahlströms för andra året i rad - och andra gången i år - ut barnböcker med Maxboxen.

Samarbetet är denna gång även en del av initiativet ”Läslov”, ett brett läsfrämjande samarbete mellan Läsrörelsen med elevorganisationer, bokförlag, bibliotek, bokhandel, idrottsföreningar, fackliga organisationer, kulturinstitutioner och företag i ett stort växande nätverk.

– Vi är väldigt glada över samarbetet med B. Wahlströms och att vara en del av Läslov. Läsning är viktigt och roligt och med fyra bra böcker hoppas vi kunna inspirera och få fler barn att läsa, både på egen hand och tillsammans med sina föräldrar. Förhoppningsvis kan vi bidra till fina lässtunder för små och stora, säger Christoffer Bergfors, Vice VD på Max.

Med start vecka 44 och fyra veckor framåt delas följande böcker ut på Max: ”Hilda får en kompis” av Krista Hjärpe, ”Tisdagskossan” av Daniel Edfeldt och Bettina Johansson, ”Galopp, Saga!” av Pia Hagmar och Maria Källström och ”Min första skogsbok” av Anja Baklien.

Läs mer om ”Läslov” på läslov.se