Max fortsätter sin nordiska expansion - öppnar ny restaurang i Danmark

Luleå 2015-10-29 10:00 (Uppdaterad 2019-12-11 20:31) Den 31 oktober slår Max upp portarna till sin andra restaurang i Danmark. Den nya restaurangen ligger i det helt nyöppnade köpcentret Big i Herlev, cirka 15 minuter utanför Köpenhamn. Därmed fortsätter Max sin nordiska expansion och har nu 102 restauranger i Sverige, fyra i Norge och två i Danmark. Dessutom finns Max i Förenade Arabemiraten.

Max öppnade sin första danska restaurang på Gammeltorv vid Strøget våren 2013. Maxkonceptet har mottagits väl av danskarna som uppskattar de goda hamburgarna och Max har vunnit flera smaktester i Danmark.

– Vi är glada över att öppna den andra restaurangen i Köpenhamnsområdet. Max har mottagits väl av de danska matgästerna. Vi ser fram emot att fortsätt expandera på den danska marknaden under det kommande året, säger Richard Bergfors, vd för Max Hamburgerrestauranger.

Max i Danmark drivs på franchise av ”We love burgers A/S”.

– Vi har en ambitiös plan att växa i Danmark, men vill bara öppna restauranger där vi kan hantera ett stort antal gäster på rätt sätt. Det måste vara ställen med ett centralt läge och helst med en möjlighet till Drive-In. Vi vill också kunna erbjuda långa och flexibla öppettider. Därför är vi väldigt glada över den nya restaurangen i Herlev, som uppfyller alla våra krav, säger Jesper Panduro, vd för Max i Danmark.

Den nya restaurangen ligger i det nya köpcentret Big, 15 minuter väster om Köpenhamn. Den har plats för 140 gäster och har en Drive-In.