Max först med nyckelhålsmärkt bröd till alla hamburgare

Max först med nyckelhålsmärkt bröd till alla hamburgare

Luleå 2006-10-23 00:00 Det blir allt nyttigare att äta hamburgare på Max Hamburgerrestauranger. Från och med 23 oktober finns det mörka fiberrika brödet att få till alla Max hamburgare. Tidigare har det nyckelhålsmärkta alternativet endast funnits i Delifresh sortimentet.

- Vi märker att våra kunder blir mer medvetna och att intresset för våra nyttigare måltidsalternativ ökar, säger Richard Bergfors, VD för Max Hamburgerrestauranger. Försäljningen av det nyckehålsmärkta Delifreshsortimentet, som vi lanserade för tre år sedan, har ökat med 25 procent bara under den här sommaren.

På Max finns det nu möjlighet att välja mellan grovt eller ljust bröd till samtliga hamburgare. Det grova brödet som är nyckelhålsmärkt innehåller 5,5 gram kostfibrer och endast 0.1 gram socker. Brödet är bakat på havrekli, rågmjöl samt vetemjöl.

Tre skäl för att äta fiberrikt bröd
1. Man håller sig mätt längre
2. Kostfibrer är bra för magen
3. Det innehåller de viktiga B- och E-vitaminerna samt mineraler

- Vi arbetar ständigt med att underlätta för våra kunder att välja nyttigare måltidsalternativ. Fiberrikt bröd har många hälsofördelar och vi vill gärna uppmuntra även de som inte äter våra nyckelhålsmärkta menyer att ändå kunna välja det mörka brödet, säger Richard Bergfors.